Sinonim sebagai wajah ‘jamban’, Dr Shazril Shaharuddin mengakui dia seringkali ditegur peminat kerana iklan bilik air yang dibintanginya.
Walaupun pernah muncul dalam beberapa komersial yang lain, namun entah mengapa, hanya iklan ‘jamban’ yang tetap melekat di minda ramai.
“Topik : Iklan Jamban, Apa Nak Segan?
“Knkdg bila sy pi shopping mall & ditegur orang, mesti ade yg tnye “u yg buat iklan jammm” xsempat die habiskan ayat, sepantas kilat sy sambung “iklan jamban, ahaa sy lah tu” wlpn dlm hati kecil ku berbisik “ingt die nk ckp aku dlm Mydoctors ke, billboard Gatsby ke, last2 jamban gak yg die ingat”.
“Bile balik kampung pun sedare2 tegur “lucu la iklan jamban Say”, terduduk sy dibuatnye bang, mmg iklan tu je ke yg even keluarga besar ku ingat?
“Parents ku pun knkdg persoalkan pemilihan iklan ku tp ku yakinkan mrk knape nak segan, janji pendapatan halal, pulangan lumayan & jamban Say kekal gemerlapan.”
Tambahnya, walaupun keluarga mempersoalkan pemilihan iklan yang dilakukan, namun apa yang penting, rezeki yang diperolehi halal.
“Syukur Alhamdulillah arini jajahan jamban ku sampai ke Philippines. Kini aku mula akur yg mukaku mirip jamban & aku bangga dgn kejambanan ku. Biar ape org nk kata yg penting namaku diakatakan mereka.
“Pantun 2 kerat last,
Kalau Trivago dipegang @dahliashazwan,
@say_shazril pegang ketat iklan jamban.
Sekian,” tulisnya lagi.
Netizen turut meninggalkan komen mengatakan tiada apa yang perlu dimalukan kerana setiap rumah ada jamban.
Apatah lagi hasil pulangannya lumayan.
Foto : Instagram Dr Say