Usahawan selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri awal malam tadi tampil memberikan penjelasan berhubung kunjungannya ke kediaman balu Allahyarham Abam Bocey, Nor Hidayah Mohd Ali pada Khamis.

Jelasnya menerusi Instagram, dia berbuat demikiam untuk menghulurkan sumbangan kewangan termasuk barangan keperluan lainnya buat kegunaan Hidayah sekeluarga.

IKLAN

“sy tak faham…. sy hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sbb sy lihat dia memerlukan .. dan bertanya khabar.. dan sy disambut baik dr mereka… dan smua soalan sy dah di setujui oleh mereka bkn i suka2 tanya (harap maklum jgn cakap i x jaga sensitviti org).

“Kalau orang nak tengok video lebih panjang lagi korang boleh tengok dekat YouTube tv Telajak laris esok ptg. tak kaya pun buat youtube duit bayar duit minyak kete i jeee lepas, memang i bantu smua org…kalau nak bincng baik2 i ok jerrr… kenapa mcm nak gaduh?

“good nite smua.. sebelum mengutuk tngok dulu live dulu .. sy x salah kan sesiapa.. malah x mengutuk sesiapa pun.. cuba dengar…sy ada 10kali rakaman vedio lagi malah sbblum posting ofcoz persetujuan smua nak bahan smua sy simpan.

“Kami dtg pun berjemput soo pikirkan (aku x kayalah duit youtube dah lama buat bisnes lah ) .. tunggu tindakan saya,” tulisnya panjang lebar.

IKLAN

Sementara itu, adik kepada Allahyarham, Ali Puteh dilihat turut memberikan reaksi terhadap posting yang dibuat Aliff ini.

Tulis Ali;

“Kau sepatut mintak kebenaran keluarga arwah..Bukan memandai boleh mendatangkan fitnah.

“Nak buat amal buat lah..Jangan berlagak kaya seperti semua kau yang punya @aliffsyukriterlajaklaris,” tulis Ali.

Terdahulu, Ali dipercayai membuat tindakan sedemikian selepas tidak dapat menahan rasa sabar sejurus mengetahui video live yang dibuat oleh usahawan kosmetik terbabit ketika berkunjung ke rumah balu arwah abangnya.

Menerusi pertemuan itu, Aliff dan seorang tenaga produksinya dilihat ada bertanya beberapa soalan buat Hidayah.

Sesi live tersebut bagaimanapun memberi reaksi pelbagai di kalangan netizen.

View this post on Instagram

sy tak faham…. sy hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sbb sy lihat dia memerlukan .. dan bertanya khabar.. dan sy disambut baik dr mereka… dan smua soalan sy dah di setujui oleh mereka bkn i suka2 tanya (harap maklum jgn cakap i x jaga sensitviti org) …. Kalau orang nak tengok video lebih panjang lagi korang boleh tengok dekat YouTube tv Telajak laris esok ptg. tak kaya pun buat youtube duit bayar duit minyak kete i jeee lepas..🤣 memang i bantu smua org…kalau nak bincng baik2 i ok jerrr… kenapa mcm nak gaduh?? . . good nite smua.. sebelum mengutuk tngok dulu live dulu .. sy x salah kan sesiapa.. malah x mengutuk sesiapa pun.. cuba dengar…sy ada 10kali rakaman vedio lagi malah sbblum posting ofcoz persetujuan smua nak bahan smua sy simpan…kami dtg pun berjemput soo pikirkan (aku x kayalah duit youtube dah lama buat bisnes lah ) .. tunggu tindakan saya..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Foto: Instagram Aliff Syukri, Ali Puteh