Dikenali menerusi program realiti One In Million (OIAM), penyanyi Ayu Damit mula mengenakan hijab pada Jun 2015.
Menariknya, setiap fesyen dan penggayaan yang dikenakan Ayu dalam mana-mana majlis terletak di hujung jari suaminya, Syed Fauzi Syed Baharuddin.
Ayu ketika ditemui dalam majlis Pencarian Model Miss Pink Lady pada Jumaat lepas berkata, Syed merupakan tulang belakang baginya dalam penggayaan tudung.
“Dari mula berhijab sampisekarang dia (suami) akan pakaikan sebab dia lebih teliti nak jadikan tudung tu sesuai dengan bentuk muka,” kata Ayu.
Ads
Ayu atau nama sebenarnya Norayu Damit menjelaskan bahawa kreativiti dan idea yang terhasil dari suaminya adalah sumber dari fesyen para selebriti yang lain.
“Dia dapat inspirasi dari apa yang artis lain pakai macam Neelofa, Emma Maembong dan artis berhijab lain,” jelas anak kelahiran Sabah itu.
“Bukan saya tak pandai nak gaya tudung, cuma dia lebih details nak lipat dan gayakan tudung tu supaya jadi lebih menarik. Saya tahu pakai, tapi sekadar gaya biasa sahaja,” kata Ayu berseloroh.
Ads
Terdahulu, program yang diadakan di Kafe Sudirman Hotel EDC itu menampilkan enam pencarian model yang bakal merangkul gelaran juara Miss Pink Lady dan membawa hadiah bernilai RM10,000.
Penonton siaran langsung Miss Pink Ladybermula pada 1 Disember depan jam 9.00 malam dan ia boleh ditonton menerusi youtubePink Lady TV, Facebook dan Instagram.
12 wanita terpilih dalam program terbitan iCube Studio itu akan ditempatkan di dalam sebuah banglo dan diberi tugasan untuk dinilai daripada pelbagai sudut.
Ads
Barisan 10 peserta terpilih ialah Shazreen, Hafsah, Sakina, Tasha, Alvina, Tamii, Arveina, Adeline, Fifi dan Nashra sementara dua lagi finalis akan diumumkan kemudian.
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi! Download aplikasi seeNI sekarang!
Khamis lalu telah pun berlangsung majlis akad nikah melibatkan pelakon popular, Mira Filzah bersama pilihan hatinya, Wan Emir Astar.
Dirai meriah dengan kehadiran kira-kira 250 tetamu pada majlis diijabkabul, ia turut dipancarkan secara ’live’ di kaca televisyen.
Ia sekaligus menarik perhatian ramai pihak termasuklah rakan artis.
Pelakon Fadzil Zahari misalnya secara berseloroh ada memberitahu para lelaki supaya tidak perlu terlalu bersedih kerana ramai lagi wanita lain di luar sana.
“Yang lain-lain tu tak payah nak frust sangat, depa ni sama elok sama padan.
“Bila hangpa rasa sedih, ingat bahawa setiap hari berbillion gadis seluruh dunia cukup umur 18 tahun.
“Pilih la yang mana sesuai (yang bujang sahaja),” katanya.
Kenyataan tersebut dikongsikan oleh suami kepada pelakon, Yana Samsudin itu menerusi ruangan komen akaun Instagram portal berita, Mstar.
Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen terhibur dengan kenyataan yang dikongsikan bapa kepada seorang cahaya mata itu.
Terdahulu, dengan hanya sekali lafaz, Wan Emir telah pun sah bergelar suami kepada Mira dalam satu majlis yang berlangsung di Sime Derby Convention Center, Kuala Lumpur.
Majlis resepsi telah pun berjalan sempurna di Hotel Le Meridien, Putrajaya.
Instagram: Mstar
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi! Download aplikasi seeNI sekarang!
Penglibatan golongan selebriti termasuk artis sebagai wajah wakilan atau pelaris pemasaran sesebuah jenama hanyalah berkesan jika peniaga tahu perancangan yang tepat berdasarkan pengetahuan dalam ilmu perniagaan.
Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd berkata asas pemasaran ialah apabila pengguna sedar dan tahu mengenai kewujudan sesebuah perniagaan yang mampu menarik perhatian mereka.
“Paling penting ialah orang nampak, percaya dan suka dengan produk kita, kemudian baru mampu membuatkan mereka membeli.
“Saya juga percaya usahawan perlu ada ilmu berkaitan perniagaan yang memambantu mereka merencana pemasaran dengan lebih baik dan mencapai sasaran,” katanya.
Radz menjelaskan mengenai perkara itu di dalam sidang media sempena Program Nak Ubah Hidup 2023 (NUH2023) anjuran RichWorks International Sdn Bhd (RichWorks) yang di Setia City Convention Centre, Setia Alam, pada Sabtu.
Tambah Radz, golongan selebriti ialah satu daripada kaedah pemasaran yang boleh digunakan namun pada masa yang sama apa yang lebih penting ialah memastikan usahawan faham cara untuk mencapai objektif yang diinginkan.
“Seperti saya katakan tadi, selebriti adalah satu daripada kaedah yang boleh digunakan, tetapi ada cara lain yang juga efektik dalam pemasaran. Apa yang penting kena ada pengetahuan serta ilmu mengenai perniagaan,” katanya lagi.
Beliau berkata demikian ketika mengulas pertanyaan mengenai terdapat usahawan yang melahirkan rasa kecewa apabila melaburkan duit hingga ratusan ribu ringgit pada golongan selebriti untuk tujuan promosi pemasaran namun gagal serta tidak memberikan impak.
Terdahulu, Radz berkata lebih 6,000 orang menyertai program NUH2023 selama tiga hari yang merupakan inisiatif mentor usahawan terkenal, Datuk Dr Azizan Osman dalam membantu orang ramai terutama bangsa usahawan dalam dan luar negara pada permulaan tahun 2023.
“Kami sendiri gembira dengan bilangan yang hadir selepas program ini diadakan semula pasca pandemik. Ia satu isyarat yang sangat baik di mana semua pihak bersemangat untuk menaik taraf hidup masing-masing selepas kita diuji dengan pandemik Covid-19.
“Paling menarik 70 peratus mereka yang hadir ialah golongan berumur 30 tahun ke bawah iaitu golongan muda yang bersemangat tinggi dan agresif untuk mengubah nasib mereka,” katanya.
Tambah Radz, peserta-peserta NUH akan diberi reset fokus diri agar mereka lebih jelas terhadap potensi dan kemampuan diri. Mereka kemudian kenal pasti matlamat hidup dan halangan kejayaan seseorang dalam ubah hidup.
“Misi Dr. Azizan dan RichWorks adalah untuk memberi manfaat kepada orang ramai melalui ilmu dan panduan yang telah terbukti membantu ramai orang sejak RichWorks ditubuhkan pada 2008,” katanya.
beliau berkata RichWorks juga bersedia untuk bekerjasama dengan agensi-agensi kerajaan mahupun kerajaan negeri dalam usaha memperkasakan bangsa usahawan di seluruh negara pada 2023 yang dijangka lebih mencabar, kata Radz.
RichWorks juga dipilih menjalin kerjasama dengan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat dan Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah untuk menjalankan program latihan keusahawanan.
RichWorks turut menjalin kerjasama dengan Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif Indonesia dalam melatih dan membimbing bangsa usahawan dan bakal usahawan secara online mahupun program secara bersemuka.
Untuk berita terkini hiburan dalam dan luar negara, jangan lupa ikuti kami di Telegram rasmi Media Hiburan. Klik Di Sini
SeeNI semua! MEDIA HIBURAN ada gossip hangat nak dikongsi! Download aplikasi seeNI sekarang!
Penyanyi Misha Omar, meluahkan rasa bangganya terhadap pencapaian rakan artis, Dayang Nurfaizah yang baru sahaja mengeluarkan single terbaru, Lemah.Karya hasil ciptaan Hael Husaini dan...