Berkongsi wajah gembira seorang ibu apabila dapat membeli barangan dapur, pelakon Fizo Omar mengimbau zaman kanak-kanak apabila dia dapat ke kedai mainan.

Tulisnya, menjaga ibu adalah rezeki tidak ternilai kerana doa seorang ibu adalah senjata paling ampuh yang mengiringi kejayaan seorang anak.

“Mcm ni lah perasaan aku masa kecik2 dulu bila mama bawa g kedai mainan.punya lah seronok n srh buat ape pun aku sggp sbb nak g kedai mainan n beli gula2.mama je yg boleh melayan sebab arwah bapa sibuk cari duit. N kalau blk rmh kawtim ngn mama sorok jgn bgtau kat bapa kalau beli mainan pape nnti dia bising.

“Dr kecik smpi lah besar, mama sgt faham dan susah senang aku jatuh bgn smua mama sentiasa bersama.tahun ni dah lebih 10 tahun mama tinggal bersama aku kat KL ni melihat sendiri perjalanan aku.

“Syukur Ya Allah aku diberikan rezeki yg tak ternilai iaitu rezeki dpt menjaga ibu dan rezeki doa dari ibu yg Allah janjikan tak kan ditolak.

“Sekarang ni, kalau dibawa ke pasar utk beli brng dapur utk masak2 die punya seronok mcm tu jgak aku masa kecik2 dia bawa g kedai mainan.dan blk masak sama2 n bg orang makan itulah kepuasan dia,” jelas suami kepada usahawan, Mawar ini.

Tambahnya lagi, ibu bapa tidak mengharapkan wang ringgit daripada anak-anak, sebaliknya mereka hanya mahu masa dan perhatian.

“Orng tua bkn nak ape pun dr anak2.kdng2 duit kita bg xde nilai pun.last2 dia kumpul beli brng kt cucu gak.yg paling bernilai adlh masa dan perhatian dr seorang anak.ko kerja kuat mcm mne pun cari rezeki, xde makna nya bro kalau ibu kita simpan je perasaan dgn anak.

“Kita berjaya ni atas usaha kita sikit je sbnrnya, selebihnya dgn izin Allah atas doa yg ckp ikhlas dari seorang ibu.itu senjata paling berharga. Rugi la ko kalau senjata masih ada tapi tak digunakan dgn betul2.

“Xfaham xpe la ape yg aku ckp ni.tapi kalau faham jaga lah senjata tu elok2 dan guna lah sebaik mungkin,” tulisnya panjang lebar.

View this post on Instagram

Mcm ni lah perasaan aku masa kecik2 dulu bila mama bawa g kedai mainan.punya lah seronok n srh buat ape pun aku sggp sbb nak g kedai mainan n beli gula2.mama je yg boleh melayan sebab arwah bapa sibuk cari duit. N kalau blk rmh kawtim ngn mama sorok jgn bgtau kat bapa kalau beli mainan pape nnti dia bising. . Dr kecik smpi lah besar, mama sgt faham dan susah senang aku jatuh bgn smua mama sentiasa bersama.tahun ni dah lebih 10 tahun mama tinggal bersama aku kat KL ni melihat sendiri perjalanan aku. . Syukur Ya Allah aku diberikan rezeki yg tak ternilai iaitu rezeki dpt menjaga ibu dan rezeki doa dari ibu yg Allah janjikan tak kan ditolak. . Sekarang ni, kalau dibawa ke pasar utk beli brng dapur utk masak2 die punya seronok mcm tu jgak aku masa kecik2 dia bawa g kedai mainan.dan blk masak sama2 n bg orang makan itulah kepuasan dia. . Orng tua bkn nak ape pun dr anak2.kdng2 duit kita bg xde nilai pun.last2 dia kumpul beli brng kt cucu gak.yg paling bernilai adlh masa dan perhatian dr seorang anak.ko kerja kuat mcm mne pun cari rezeki, xde makna nya bro kalau ibu kita simpan je perasaan dgn anak.kita berjaya ni atas usaha kita sikit je sbnrnya, selebihnya dgn izin Allah atas doa yg ckp ikhlas dari seorang ibu.itu senjata paling berharga. Rugi la ko kalau senjata masih ada tapi tak digunakan dgn betul2. . Xfaham xpe la ape yg aku ckp ni.tapi kalau faham jaga lah senjata tu elok2 dan guna lah sebaik mungkin.

A post shared by fizoomar (@fizoomar) on

Apa pun, benarlah kata ramai bahawa doa si ibu itu tiada hijabnya, berbaktilah selagi mereka masih ada.

Foto : Instagram Fizo Omar

Apa Kata Anda